Vragen?

Onze medewerkers beantwoorden dagelijks allerlei vragen. De vragen die ons vaak gesteld worden, hebben we voor u verzameld in een zogenaamde "Veel gestelde vragen" lijst. Zo kunt u eerst zelf opzoeken of uw vraag erbij staat. Vaak vind u snel het antwoord dat u nodig heeft, zonder dat u ons hoeft te bellen. Handig! Staat uw vraag er niet tussen, dan vind u op deze pagina onze contactgegevens.

1. Hoe kan ik het kindpakket aanvragen?

De ouder(s) of voogd kunnen het kindpakket aanvragen. Dat kan via de knop ‘Kindpakket aanvragen’ op de Homepagina. De aanvraag wordt door onze medewerkers gecontroleerd. Als de aanvraag wordt goedgekeurd, krijgen de ouders of voogd een bevestiging per e-mail. Daarin staan de inloggegevens voor het hele gezin. Kinderen van 12 jaar of ouder krijgen hun eigen inloggegevens. Als de aanvraag wordt afgewezen komt er ook bericht per e-mail met opgaaf van reden.

2. Hoe werkt het gebruik van Kindpakket Beuningen?

Stap 1: Vraag het kindpakket aan voor uw kind(eren) of vraag de ouder of voogd om het kindpakket aan te vragen. Een aanvraag indienen doet u via de knop ‘Kindpakket aanvragen’ op de Homepagina.

Stap 2: Bij de goedkeuring van de aanvraag ontvang u inloggegevens voor uw persoonlijke Kindpakket Beuningen. Inloggen doet u via het menu ‘Inloggen’ op de Homepagina. Kinderen van 12 jaar of ouder kunnen met hun eigen gegevens inloggen.

Stap 3: Kies de regeling waar u gebruik van wilt maken. Ga naar het kader ‘Ik wil direct een boeking plaatsen’. Kies eerst een hoofdcategorie, kies vervolgens een regeling of activiteit en kies als laatste de aanbieder. Kinderen van 12 jaar of ouder kunnen zelf regelingen boeken. De ouder/voogd ontvangt altijd bericht en zijn/haar goedkeuring wordt gevraagd om de boeking definitief te maken.

Stap 4: Wilt u een aanbieding boeken? Selecteer de aanbieding waar u gebruik van wilt maken. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw boeking. Let op, omdat uw boeking niet bij alle aanbieders automatisch wordt goedgekeurd, kan het soms even duren voordat u de bevestiging krijgt. 12 jaar of ouder en zelf een boeking plaatsen? Dan moet de ouder/voogd altijd goedkeuring geven om de boeking definitief te maken. U kunt in uw account zien hoe ver de afhandeling van uw boeking is.

Stap 5: Neem uw bevestiging mee om de bestelling af te halen of gebruik te maken van de ‘leuke dingen en acties’. Alleen met dit bewijs en een identiteitsbewijs kun u uw bestelling ophalen. Hebt u geen printer? U mag de bevestiging ook op uw telefoon laten zien. 

3. Hoe lang duurt het voordat ik bericht ontvang na een aanvraag?

Elke aanvraag voor het Kindpakket Beuningen wordt zorgvuldig gecontroleerd. Aanvragers krijgen binnen acht weken per e-mail een bevestiging of afwijzing met opgaaf van reden.

4. Moet mijn ouder/voogd de kosten van de producten voorschieten?

De kosten voor goederen, diensten of activiteiten die via deze website worden geboekt, worden rechtstreeks betaald aan de aanbieder. U hoeft niets zelf te betalen. Voor de ‘leuke dingen of acties’ betaalt u eventuele kosten wel zelf, maar krijgt u vaak korting of iets extra’s.

5. Waar vind ik mijn inloggegevens?

U ontvangt uw inloggegevens automatisch per e-mail zodra uw aanvraag voor het kindpakket is goedgekeurd. 12 jaar of ouder? Dan krijgt u eigen inloggegevens en kunt u zelf activiteiten boeken. Let op, de inloggegevens voor het hele gezin worden de eerste keer toegestuurd aan de ‘hoofdaanvrager’. Dat is meestal een ouder of voogd.

6. Ik weet mijn inloggegevens niet meer, kan ik nieuwe aanvragen?

Ben u uw inloggegevens vergeten? Klik dan op de link ‘Ik ben mijn gegevens kwijt’ in het menu 'Inloggen' op de homepagina. 

7. Ik ben 19 jaar en zit nog op school, kom ik ook in aanmerking voor het kindpakket?

Nee, kinderen ouder dan 18 jaar komen niet in aanmerking voor Kindpakket Beuningen. In het jaar dat u op 1 januari nog 17 jaar oud bent (en dus in de loop van dat jaar 18 wordt) hebt u nog wel recht op het kindpakket.

8. Ik ben in een winkel geweest waar ik geen boeking kan plaatsen. Zij zijn geen aanbieder. Kan ik hier wel spullen halen?

Dat kan niet. U kunt kiezen voor een winkel die aanbieder is bij het kindpakket. Deze aanbieders kunt u vinden op de website van het kindpakket. Als u wilt, kunt u winkels en verenigingen die nog geen aanbieder zijn, wel aan ons doorgeven. Dan nemen wij contact op om te zien of deze organisatie onderdeel kan worden van het Kindpakket Beuningen.

9. Mag ik ook een abonnement afsluiten voor mobiele telefoon via het kindpakket?

Nee, er mag geen abonnement of verzekering worden aangeschaft via het kindpakket. Hetzelfde geldt voor beltegoed of accessoires.

10. Ik woon in de gemeente Ewijk, kan ik ook gebruik maken van het kindpakket?

Ja, Kindpakket Beuningen is voor inwoners van Beuningen, Ewijk, Weurt en Winssen.

11. Hoe wordt het recht op het Kindpakket automatisch toegekend voor 2020?

Via de Gemeente Beuningen worden toekenningen zoveel mogelijk automatisch verlengd voor 2020. U krijgt daarover bericht. Tot dat moment hoeft u geen actie te ondernemen. Als u geen bericht ontvangt of als in het bericht staat dat u géén automatische toekenning hebt gekregen moet u zelf vanuit uw persoonlijke omgeving een aanvraag doen. Dat kan vanaf  januari 2020.

12. Hoe word ik geïnformeerd dat mijn toekenning verlengd is?

U krijgt daarover bericht via de e-mail.

13. Wat moet ik doen als er niet automatisch verlengd is?

Dan moet u zelf vanuit uw persoonlijke omgeving een nieuwe aanvraag doen.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

 

 

U kunt ons elke werkdag bellen tussen 9:00 en 12:00 uur en tussen 13:00 en 15:00 uur op telefoonnummer 033 30 35 461. U kunt ook het contactformulier invullen of ons een bericht sturen via de knop 'Bericht sturen' in uw persoonlijke omgeving.